יום שישי, 7 בספטמבר 2012

מכתב לסינתיה

שנכתב ע"י ג'ון באפריל 1962, כשהיו בהמבורג, כמה ימים לאחר מותו של סטיו. לצערי לא מצאתי תמונה של המכתב, אבל תוכלו לקרוא בפוסט את הדברים שכתב ואת התרגום.


 


את המכתב הזה מצאתי כאן, והוא נמצא גם בהרבה אתרים אחרים.


 


תהנו!






Star Club

39 Grossse Frieher

Actona Hamburg



Dear Cyn,

I love love love you and I'm missing you like mad. I wonder why all the
newspapers wrote about Stu' - especially the 'People' - and how the hell
did they find out, who could have told them, as I wrote that I suddenly
remembered there's a fellow at the 'Jacaranda' who's a freelance
journalist. It could have been him because Allan Williams has been
helping Mrs. Sutcliffe or something. I haven't seen Astrid since the
day we arrived. I've thought of going to see her but I would be so
awkward - and probably the others would come as well and it would be
even worse. I won't write any more about it 'cause it's not much fun. I
love you - I don't like the idea of Dot moving in permanently with you
'cause we could never be alone really - I mean when I come home - can't
she have the other room or find another flat - imagine having her there
all the time when we were in bed - and imagine Paul coming all the time -
and especially when I wasn't there. I'd hate the idea. I love you Cyn.



The club is massive and we only play 3 hrs one
night and 4 the next - and we play an
hour - then an hour break so it doesn't seem long at all really. The
boss of this place is a good skin - we're off tomorrow 'cause it's Good
Friday and they can't have music so the boss - (Manfred) is taking us
and the other group out for the day in his car and all the rest of them
like Horst are coming, so it will be a big mob in our 5 cars. We're
going somewhere healthy like the Osr Sea (Stuart again)



God, I'm knackered its 6 o'clock in the morning
and I want you. (I've just found out that there's no post tomorrow so I
will pack in good night. I love you boo! hoo! I hate this place).



That was Thursday night now its Sunday afternoon,
I've just wakened up and there no post tomorrow (Easter Monday I think)
anyway happy Easter Cyn. I love you. We went out, but all we did was eat
and eat and eat (Good Friday) it was all free so it was okay. We drove
somewhere about 80 miles away and ate.



My voice has been gone since I got here (it was
gone before I came if I remember rightly). I can't seem to find it - ah
well! I love you Cyn Powell and I wish I was on the way to your flat
with the Sunday papers and cherries and a throbber! Oh Yes! I forgot to
tell you I've got a GEAR suede overcoat with a belt so I'll look just
like you now! Paul's leaping about on my head (he's in a bunk on top of
me and he's snoring!) I can hardly get in a position to write its so
cramped below stairs captain, Shuttup McCartney! grunt grunt.



I can't wait to see your new room it will be great
seeing it for the first time and having chips and all and a ciggie
(don't let me come home to a regular smoker please Miss Powell) Hmm I
can just see YOU and Dot puffing away I suppose that's the least of my
worries. I love you cyn I miss miss miss you miss Powell - I keep
remembering all the parts of Hamburg that we went to together. In fact I
can't get away from you - especially on the Way, and inside the Seaman,
boo! hoo! I love love love you. X



Did I tell you that we have a good bathroom with a
shower, did I? Did I tell you? Well, I've had ONE whole shower aren't I
a clean little raker? hee! hee! I love you I haven't written to Mimi
yet but I know how to send her money so it gets there in 2 hrs. XXX



I can't think what to write now so I will pack in
and write some tomorrow seeing as how like I can't POST it anyway so
good afternoon Cyn I love you. Will you send me the words to "A SHOT OF
RHYTHM AND BLUES" Please? There's not many.



It's Monday night and we finished playing about
3/4 hrs ago (its 2 o'clock). I'm dead beat my sweet, so I hope you won't
mind if I finish now and have lovely sleep (without you but it'll still
be lovely - don't be hurt - but I'm so, so tired). I love you Cyn - I
hope you realise why this letter took so long lovey but there has been
no post Fri, Sat, Sun, Mon - and this one will go by the early morning
Tuesday post 'cause I will nip downstairs and post it any minute (handy
isn't it?) I love you, I love you please wait for me and don't be sad
and work hard and be a clever little Cyn Powell. I love you, I love you,
I love you, I love you, I love you, I love you, write soon ooh its a
naughty old Hamburg we're living in!!



All my Love for Ever and ever

from

John

XXXXXX

XXXXXX



P.S. They're leather PANTIES not pants (just in case y'know!)



I LOVE YOU, GOOD NIGHT

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX



והתרגום:



סטאר קלאב

39 גרוס פרייהר

אקטונה, המבורג



סין היקרה,

אני אוהב אוהב אוהב אותך ומתגעגע אלייך כמו משוגע. אני תוהה למה כל העיתונים כתבו על סטיו - במיוחד 'People' - ואיך לעזאזל הם גילו, מי יכול היה לומר להם, ואיך שכתבתי את זה נזכרתי פתאום שהיה איזה איש ב'ג'קרנדה' שהוא עיתונאי עצמאי. זה יכול להיות הוא כי אלן וויליאמס עזר לגברת סאטקליף או משהו. לא ראיתי את אסטריד מאז היום שבו הגענו. חשבתי ללכת לראות אותה אבל זה יהיה נורא מזר - ובטח גם השאר יבואו וזה יהיה אפילו גרוע יותר. אני לא אכתוב על זה יותר כי זה לא ממש כיף. אני אוהב אותך- אני לא ממש מת על הרעיון שדוט עוברת לגור אצלך כי לא נוכל להיות לבד - אני מתכוון כשאחזור הביתה - היא לא יכול פשוט לקחת את החדר השני או למצוא דירה אחרת - תחשבי על זה שהיא תהיה שם כל הזמן כשאנחנו במיטה - ועל זה שפול יגיע כל הזמן - ובמיוחד כשאני לא שם. אני שונא את הרעיון הזה. אני אוהב אותך סין.



המועדון ענקי ואנחנו מנגנים רק שלוש שעות ללילה וארבע בלילה הבא - ואנחנו מגנים עוד שעה - ואז יש שעה הפסקה, אז זה לא נראה ארוך בכלל. המנהל של המקום הוא אדם טוב - אנחנו חופשיים מחר כי זה יום שישי הטוב ואסור שיהיה אצלם מוסיקה, אז הבוס - (מנפרד) יקח אותנו ועוד להקה אחת למשך היום במכונית, וכל השאר, כמו הורסט*, יבואו, אז נהיה חבורה גדולה עם חמש מכוניות. אנחנו נלך למקום בריא כמו אוסט סי (סטיוארט שוב)



אלוהים, אני מת מעייפות, זה שש בבוקר ואני רוצה אותך. (ועכשיו גיליתי שאי אפשר לשלוח דואר מחר אז אני אפסיק לכתוב עכשיו, לילה טוב. אני אוהב אותך בוהו! אני שונא את המקום הזה.)



זה היה חמישי בערב ועכשיו ראשון בצהריים** ואי אפשר לשלוח דואר מחר (זה פסחא ביום שני, אני חושב) בכל מקרה פסחא שמח, סין. אני אוהב אותך. יצאנו, אבל כל מה שעשינו היה לאכול ולאכול ולאכול (יום שישי הטוב) אבל הכל היה בחינם אז זה היה בסדר. נסענו לאנשהו במרחק של איזה 80 קילומטר ואכלנו.



הקול שלי הלך מאז שהגעתי לכאן (הוא הלך אפילו לפני שהגעתי אם אני זוכר נכון). אני לא ממש מוצא אותו - נו, טוב! אני אוהב אותך סין פאוול והלוואי שהייתי בדרך לדירה שלך עם העיתונים של יום ראשון ועם הדובדבנים ועם ת'רובר***!  הא כן! שכחתי לומר שקניתי מעיל זמש מדהים עם חגורה אז אני אראה ממש כמוך עכשיו! פול משגע לי את השכל (הוא ישן במיטה שמעליי והוא נוחר!) אני בקושי יכול למצוא תנוחה נוחה לכתיבה, כל כך צפוף כאן מתחת למדרגות, תשתוק כבר מקרטני! נחירה נחירה.



אני לא יכול לחכות לראות את החדר החדש שלך, זה יהיה נפלא לראות אותו בפעם הראשונה ולאכול שם צ'יפס וזה, ולעשון סיגריה (אל תתני לי להגיע הביתה למישהי שמעשנת באופן קבוע, בבקשה מיס פאוול) המ אני פשוט יכול לראות אותך ואת דוט מעשנות לכן, אבל אני מניח שזה הכי פחות מדאיג אותי. אני מתגעגע מתגעגע מתגעגע אלייך גברת פאוול - אני עדיין זוכר את כל המקומות בהמבורג שהלכנו אליהם ביחד. למעשה אני לא יכול להתחמק ממך - במיוחד בדרך ולתוך סימן, בוהו! אני אוהב אוהב אוהב אותך. X



סיפרתי לך שיש לנו שירותים טובים עם מקלחת? סיפרתי לך? עשיתי מקלחת אחת, אני חתיכת ממזר נקי, הא? הי! הי! אני אוהב אותך. לא כתבתי למימי עדיין אבל אני יודע איך לשלוח לה כסף אז זה יגיע לשם תוך שעתיים. XXX



אני לא יודע מה לכתוב עכשיו אז אני אפסיק ואמשיך לכתוב לך מחר כשאני רואה אני לא יכול לשלוח את זה בכל מקרה אז שיהיו לך צהריים טובים סין, אני אוהב אותך. תוכלי לשלוח לי את המילים של A Shot of Rythm and Blues בבקשה? אין פה הרבה.



זה יום שני בערב וסיימנו לנגן לפני שלושת-רבעי שעה בערך (עכשיו שתיים בלילה). אני מת, מתוקה שלי, אז אני מקווה שלא יפריע לך שאני אסיים לכתוב עכשיו ושאלך לישון שינה מתוקה (בלעדייך, אבל היא עדיין תהיה מתוקה - אל תיפגעי - אבל אני כל כך, כל כך עייף). אני אוהב אותך סין - אני מקווה שאת מבינה למה המכתב הזה כזה ארוך אבל לא יכולתי לשלוח ביום שישי, שבת, ראשון ושני - והאחד הזה יגיע אלייך בדואר של יום שלישי בבוקר כי אני ארד במדרגות ואשים את המכתב בדואר תוך כמה דקות (שימושי, לא?) אני אוהב אותך, אני אוהב אותך, בבקשה תחכי לי ואל תהי עצובה ותעבדי קשה ותהי סין פאוול הקטנה והחכמה. אני אוהב אותך, אני אוהב אותך, אני אוהב אותך, אני אוהב אותך, אני אוהב אותך, אני אוהב אותך, תכתבי בקרוב הו המבורג הישנה והשובבה שאנחנו חיים בה!!



כל אהבתי לעולם ועד,

מג'ון

XXXXXX

XXXXXX



נ.ב הם נקראים PANTIES ולא pants (רק למקרה ש, את יודעת!)



אני אוהב אותך, לילה טוב!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX



כוכביות:

*הורסט= הורסט פאשר, חבר של הביטלס מימי המבורג. תוכלו לקרוא עליו כאן.

**ג'ון כתב את המכתב הזה בכמה ימים שונים. תוכלו לראות שהתחיל את המכתב בחמישי בערב, אחר כך המשיך אותו ביום ראשון בצהריים ואז בשני בערב.

***Throbber אומר הרבה דברים, ופה ספציפית הוא פשוט אומר... הארד-און כזה. המ... חרמנות? בקיצור הוא אומר שהוא רוצה לעשות את זה איתה.

5 תגובות:

  1. נהדר שכזה, הג’ון הזה חביב ביותר, אבל.. כמה דברים:

    הכתובת מוזרה. זה אמור גרוסה(בגרמנית מבטאים את הE שבסוף המילה) פרייהייט ולא Frieher.

    Throbber זה לא חרמנות, אלא... זקפה. הוא רוצה להגיע אלייה מוכן, בקיצור P:

    השבמחק
  2. באמת מעניין מי את, ועוד כמה פצולי אישיות יש לך בבלוג הזה.

    P:

    השבמחק
  3. וכמו שכבר אמרתי אתמול: "אני שונאת את זה שהוא אוהב אותה."

    השבמחק
  4. מישהי שלישית שהיא אשתו של שמוליק המקורי10 בספטמבר 2012 בשעה 14:50

    באמת ממש מעניין

    השבמחק
  5. XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
    ג’רמניזים!#$@#!

    השבמחק