יום חמישי, 27 בספטמבר 2012

הביטלס וכדורגל, התשובה לחידה של יום כיפור

אז כן, ראיתי שכולכם ידעתם לומר איך התמונה מתקשרת לביטלס, ואני חייבת לציין שהתרשמתי מאוד.


הסיפור המלא- בפוסט!




נתחיל בכך שאחת השאלות שנתקלתי בה לא פעם בנוגע לביטלס היא "האם הם אהבו כדורגל"- שאלה די מעניינת, בהתחשב בכך שהם ארבעתם בנים (אני נורא מתאפקת לא להגיב על המשפט הזה, אוקיי?). יש כאלה שאומרים שרינגו אהב יותר את ארסנל, שג'ורג' לא ממש ידוע ושפול נע איפשהו בין אברטון לליברפול, לפי עדויות מסוימות.


 


אומרים שג'ון אהב את הקבוצה של ליברפול בתור ילד. אביו היה אוהד שלהם, הוא הכניס את השם של אחד משחקני הקבוצה, מאט באסבי, לשיר Dig It, ויש כאלה שחושבים שהוא האחראי לשים את השעווה של אלברט סטאבינס, גם כן שחקן כדורגל, בכריכת האלבום SPLHCB (נמצא קצת אחרי ג'ורג' מצד ימין, תוכלו לראות את זה כאן לפי המספרים).


 


ועכשיו הגענו לציור. הוא צויר ע"י ג'ון ביוני, 1952, והושפע מהתמונה שנראתה בפוסט הקודם, בה משחקים ניוקאסל נגד ארסנל במשחק גמר שאירע ב-3 במאי של אותה השנה. אחד השחקנים היה ג'ורג' רובלדו, ששיחק בקבוצה של ניוקאסל והכניס גול בנגיחה. הסופר נסטור פלורס, שאסף חומרים לביוגרפיה שכתב על אחיו של ג'ורג' רובלדו, טד, גילה את הפרטים האלה במקרה. השנה היא, למרבה ההפתעה, 2009.


 


כך, בעצם, זה קרה- נסטור מצא את התמונה והרגיש שהיא נורא מוכרת לו. הוא שכב לישון באותו הלילה, והתעורר קצת אחרי שתיים בלילה כשנזכר מאיפה הוא זוכר את זה: באלבומו החמישי של ג'ון לנון, Walls and Bridges. לפני שגילה את זה, היו כאלה שחשבו שג'ון צייר את עצמו שם (כל העניין עם המספר 9 וזה), אבל את אותה החולצה עם המספר הידוע לבש השחקן ג'קי מילברן, גם כן שחקן של ניוקאסל.


 


"[...]By reviewing hundreds of records and after rummaging through old photographs I found a picture of Robledo scoring the goal. When I saw the photo, I immediately knew I had seen that image before, but I couldn't remember where. After writing a few pages more, and after a good night's sleep, I
realised the picture of the goal was almost identical to the cover of
John Lennon's album. That photo was taken on May 3 1952, and

Lennon's drawing is dated June of that year.” - Nestor Flores



"[...]כשהסתכלתי על מאות מסמכים ואחרי שנברתי בין תמונות ישנות מצאתי תמונה של רובלדו מבקיע גול. כשראיתי את התצלום מיד ידעתי שראיתי את התמונה הזאת לפני כן, אבל לא יכולתי לזכור איפה. אחרי שכתבתי עוד כמה עמודים (מהביוגרפיה שכתב על טד רובלדו), ולאחר שינת לילה טובה, הבנתי שהתמונה של הגול כמעט זהה לכריכת האלבום של ג'ון לנון. התמונה הזו צולמה ב-3 במאי, 1952, והציור של לנון צויר ביוני של אותה השנה." - נסטור פלורס



ואם כבר המספר 9, אכן מוזר שזה דווקא המספר שבתמונה אותה ג'ון צייר- ואולי לא? הרי ידוע לנו שג'ון היה די אובססיבי עם המספר, אולי בחר דווקא את התמונה הזאת בגללו (או בגלל שאהב כדורגל, אבל אתם יודעים, זה ג'ון. גם בגיל 11).




את רוב המידע מצאתי כאן, כאן ובפורום הביטלס בתפוז.

תגובה 1:

  1. די מדהים לגלות שמצאו את העובדה הזאת רק לפני כמה שנים... החכמתי אינדיד

    השבמחק